جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
  • نویسنده :
  • بازدید : 959 مشاهده
داستان پرواز در اسمانها
مردی که خیال می کرد دانشمند است و در نجوم تبحری دارد یک روز رو به ملا کرد و گفت:
خجالت نمی کشی خود را مسخره مردم نموده ای و همه تو را دست می اندازند در صورتیکه من دانشمند هستم و هر شب در آفاق و انفس سیر می کنم.
ملا گفت : ایا در این سفرها چیز نرمی به صورتت نخورده است؟
دانشمند گفت :اتقاقا چرا؟
ملا با تمسخر پاسخ داد: درست است همان چیز نرم دم الاغ من بوده است!
داستان خنده دار گم شدن ملا
روزی ملا خرش را گم کرده بود ملا راه می رفت و شکر می کرد. دوستش پرسید حالا خرت را گم کرده ای دیگر چرا خدا را شکر می کنی؟
ملا گفت به خاطر اینکه خودم بر روی آن ننشسته بودم و الا خودم هم با آن گم شده بودم!؟

ادامه مطلب
  • نویسنده :
  • بازدید : 1163 مشاهده
زندگینامه حافظ
شمس الدین محمد ملقب به لسان الغیب غزلسرای بزرگ و نامی ایران در قرن 8 میزیست. تاریخ دقیق ولادت حافظ مشخص نیست شاید حدود سال 727 .
گویند پدر حافظ بهاالدین بازرگانی اصفهانی بوده که در کازرون با زنی از آن محل ازدواج کرده و خیلی زود در ایام کودکی شمس الدین محمد از دنیا رفت. پس از آن حافظ با مادرش زندگی سختی را در پیش گرفت و برای کسب نان به کارهای سخت و توانفرسا پرداخت و به سختی به تحصیل علوم پرداخت و در مجالس درس علما و بزرگان زمان خود حضور یافت.و چون در ایام جوانی حافظ قرآن بود حافظ تلخص کرد.


ادامه مطلب
  • نویسنده :
  • بازدید : 924 مشاهده
بوسیدمش..
دیگر
هراس نداشتم
جهان پایان یابد…
من از جهان سهمم را گرفته بودم…
اس ام اس عاشقانه
من نیامده ام با تو باشم
من آمده ام تو باشم!
هیزم آتش نمیگیرد،آتش میشود
صدای تو به من جانی دوباره میدهد
هنگامی که میگویی:
دوستت دارم

ادامه مطلب
  • نویسنده :
  • بازدید : 956 مشاهده
مایکروسافت پس از عرضه‌ی ویندوز ۱۰ سیاست‌های خاصی برای اجبار کاربران در بروزرسانی به این نسخه از ویندوز داشته است. برخی کاربران ویندوزهای ۷ و ۸ از این بروزرسانی‌های اجباری و برخی اوقات بدون تایید، ناراضی بوده‌اند. بر این اساس به تازگی یک کاربر توانسته شکایتی برای گرفتن غرامت ۱۰ هزار دلاری علیه این شرکت ارائه کند.

ادامه مطلب
  • نویسنده :
  • بازدید : 699 مشاهده
شرکت گوگل برای هر نسخه از سیستم عامل اندروید یک نام ویژه هم معرفی می‌کند که این نام معمولا از شیرینی‌ها و شکلات‌های خوشمزه گرفته می‌شود و قرار است نسخه بعدی سیستم عامل موبایلی گوگل موسوم به اندروید ۷ هم به همین صورت نامگذاری شود.
احتمال انتخاب نام «نُقل» شیرینی ایرانی، برای اندروید ۷ !
ادامه مطلب
  • نویسنده :
  • بازدید : 772 مشاهده
● MP3:
اصلی ترین فرمت موسیقی قابل پخش روی پخش کننده های همراه، MP3. است. این فرمت که به عنوان محبوب ترین و اصلی ترین فرمت پخش موسیقی در اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد، سال هاست به عنوان یک استاندارد بین المللی در بین تمامی نرم افزارها و سرویس های پخش موسیقی پذیرفته شده است. نام MP3 از نام نوع فایل MPEG و لایه صوتی سه گرفته شده است. لایه سه یکی از سه روش کدگذاری برای فشرده سازی صوتی است که با اعداد 1 و 2 و 3 مشخص می شوند. این فرمت با حذف بخشی از صداهای موجود در فایل های موسیقی که عمدتا خارج از محدوده شنوایی انسان یا بسیار ضعیف هستند، حجم فایل های صوتی را به میزان قابل توجهی پایین می آورد و بدین ترتیب می توان تعداد زیادی فایل موسیقی را روی حافظه های کم حجم پخش کننده ها جا داد. یک فایل موسیقی معمولی با این حجم تقریبا چهار تا پنج مگابایت حجم دارد.


ادامه مطلب
  • نویسنده :
  • بازدید : 767 مشاهده
 کامپیوترها برای آن ساخته شده اند که به عنوان ماشین هایی حرفه ای و قابل اطمینان، به انسان برای انجام دقیق و سریع کارهایش کمک کنند. اما بارها پیش میآید که کامپیوترها Crash می کنند. (دچار اختلال در عمل یا توقف ناگهانی می شوند) و این مسئله می تواند منجر به از دست رفتن داده ها و Hang کردن سیستم شود. (پیام های خطایی را نمایش دهند، و یا به طور کامل متوقف شوند)

 

برای کاربران معمولی کامپیوتر، رفع اشکالات کامپیوتری یک چالش بزرگ است. ولی اگر بدانید که یک کامپیوتر را چگونه تعمیر کنید، می توانید ده ها یا صدها هزار تومان در هزینه های تعمیر کامپیوتر خود صرفه جویی کنید.


در صورتی که توصیه های زیر به دقت به کار گرفته شوند، می توانند در زمان و هزینه های شما موثر عمل باشند. لذا در ادامه، 10 مشکل کامپیوتری رایج و راه حل های اساسی آنان به طور مختصر توضیح داده میشود:
ادامه مطلب
  • نویسنده :
  • بازدید : 636 مشاهده
 برای تمام کاربران کامپیوتر اتفاق افتاده است که صفحه نمایشی که با آن در حال کار کردن هستند توسط گردو غبار، لکه های چرب و حتی اثر انگشت خودشان، کثیف شده باشد. این کثیفی باعث می شود که ما تصویر خوبی از صفحه نمایش خود نداشته باشیم.

 

باید توجه داشت که برای تمیز کردن صفحه نمایش نباید از هر تمیز کننده ای استفاده کرد و یا از هر پارچه ای نمی توان استفاده کرد.
ادامه مطلب