جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
  • نویسنده :
  • بازدید : 622 مشاهده
 برای تمام کاربرانی که با کامپیوتر کار می کنند پیش آمده که مجبور به تایپ کردن بشوند. این تایپ کردن ممکن یک پاراگراف و یا حتی چندین صفحه باشد. در این مطلب آموزشی ما قصد داریم با ارائه یک سری از موارد آموزشی خاص، تایپ کردن شما را سریع تر کنیم.

 

پاک کردن کلمات

در حالت عادی زمانی که شما یک کلمه را اشتباه تایپ می کنید برای پاک کردن آن کلمه باید از دکمه Backspace استفاده کنید اما دکمه Backspace به تنهایی فقط حروف را می تواند پاک کند. ولی برای پاک کردن کلمات می توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl + Backsapce استفاده کنید.
ادامه مطلب
  • نویسنده :
  • بازدید : 668 مشاهده

متن کامل قانون جرائم رایانه ای به قرار زیر است:

بخش یكم ـ جرائم و مجازات ها

 

فصل یكم ـ جرائم علیه محرمانگی داده ها و سامانه های رایانه ای و مخابراتی

مبحث یكم ـ دسترسی غیرمجاز

 

ماده1ـ هركس به طور غیرمجاز به داده ها یا سامانه های رایانه ای یا مخابراتی كه به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از نود و یك روز تا یك سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهدشد.


ادامه مطلب
  • نویسنده :
  • بازدید : 901 مشاهده
 کامپیوتر هم مثل تمام وسایل دیگر نیاز به نگهداری و تمیز کاری دارد. اگر به کامپیوتر خود اهمیت ندهید قطعا از کارایی آن کاسته خواهد و ممکن است حتی از کار افتاده شود. اما تمیز کردن کامپیوتر هر چقدر هم که زمان نیاز داشته باشد باید آن را انجام داد.

 

نسبت به محیط اطرافتان، ممکن است در مقایسه با دیگران به دفعات زیاد (یا کم) نیاز به تمیز کردن کامپیوترتان داشته باشید. در این زمینه مکان قرار دادن کامپیوتر مهم می باشد. نگهداری کامپیوتر بر روی کف باعث می شود گرد و غبار، مو، سلول های پوست و پرزهای قالی به راحتی وارد آن شوند. اما اگر کامپیوترتان را بالاتر از کف اتاق قرار دهید (مثلا روی میز)، ذرات امکان دسترسی کمتری به درون کامپیوتر را خواهند یافت.
ادامه مطلب

در اندروید 6 یک نرم افزار مدیریت فایل به صورت مخفی قرار داده شده است. این نرم افزار قابلیت های زیادی ندارد اما میتواند کمک زیادی به شما بکند.

 

در این مطلب آموزش دسترسی به فایل منیجر مخفی در اندروید 6 را برای شما آماده کرده ایم.

 

1. بخش تنظیمات (Settings) گوشی‌ هوشمند اندرویدی خود را باز کنید.

 

2. به قسمت Storage and USB مراجعه کنید.

 

3. صفحه‌ جاری را به سمت پایین مرور کرده و Explore را لمس کنید.

 

4. مدیریت فایل اندروید مارشمالو در اختیار شماست!


  • نویسنده :
  • بازدید : 519 مشاهده
 حتما در بسیاری مواقع دیده اید که به هنگام تایپ SMS با حروف فارسی ، تعداد حروف 2 برابر حروف انگلیسی محاسبه میشود.

 

و یا اگر در Notepad دو متن فارسی و انگلیسی با تعداد حروف یکسان داشته باشیم، حجم فایل فارسی 2 برابر فایل انگیسی است.

 

شاید برای بسیاری این سوال پیش آمده باشد که علت این اشغال شدن فضا توسط حروف فارسی چیست؟

 

در ادامه مطلب علت اشغال فضای بیشتر کارکترهای فارسی را توضیح خواهیم داد.
ادامه مطلب

قابلیت Motion Gesture در گوشی های سامسونگ این امکان را به کاربران خواهد تا با تکان دادن گوشی و یا حرکات دست بر روی گوشی خود کنترل داشته باشند و اعمال خاصی را انجام دهند.

 

در ادامه مطلب روش استفاده از قابلیت Motion Gesture سامسونگ در سایر گوشی های اندرویدی را آموزش خواهیم داد.

 

بدین منظور ابتدا برنامه Answer Me را  دانلود و سپس نصب کنید


ادامه مطلب
 بازی Clash Of Clans یکی از بازی های پر طرفدار کاربران گوشی های هوشمند میباشد که بسیاری را به خود جذب کرده است. چند مورد جالب و باور نکردنی در مورد این بازی وجود دارد که شاید بسیاری از آن مطلع نباشند.

 

در ادامه مطلب 7 مورد جالب در مورد بازی کلش را عنوان خواهیم کرد.

 

1- میزان درآمد «سوپرسل» (شرکت سازنده‌ Clash of Clans) به صورت روزانه، 5 میلیون دلار است!
 

2- در سال 2014 ، درآمد شرکت سازنده از سه بازی Hay Day ،Clash of Clans و Boom Beach ، معادل 1.7 میلیارد دلار بوده است.
 

3- ارزش شرکت سازنده‌ این بازی، 5.5 میلیارد دلار است.
 

4- برترین بازی‌ کننده‌ Clash of Clans که «جورج یاو» (George Yao) نام دارد، شش ماه، به صورت تمام وقت، این بازی را به صورت همزمان بر روی 5 دستگاه تبلت آیپد بازی کرده است.
 

5- یکی از ده بازی‌ کننده‌ برتر Clash of Clans با نام کاربری Panda ، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Wired اعلام کرد که ماهانه نزدیک به 7000 دلار برای این بازی هزینه میکند!
 

6- نزدیک به 30 میلیون نفر از جمعیت کره‌ زمین، در حال بازی کردن Clash of Clans هستند.
 

7- Clash of Clans توسط تنها 15 نفر ساخته شده است.

حتما فایل هایی با فرمت SWF و یا سایت هایی که قسمت های متحرک و یا بازی های آنلاین دارند را مشاهده کرده اید. همه اینها بر پایه فلش ساخته شده اند و شما نیز برای مشاهده آنها نیاز به فلش پلیر دارید.


 

فلش پلیر نرم افزار معروفی است که مورد نیاز تمام مرورگرها میباشد. شما برای مشاهده کلیپ‌ های سایت‌ های اشتراک ویدیو (مانند یوتیوب)، تبلیغات سایت‌ ها، انجام بازی‌ های آنلاین و ... به نرم افزار فلش پلیر نیاز دارید.

 

برنامه فلش پلیر برای مرورگرهای گوگل کروم Google Chrome ، موزیلا فایرفاکس Mozilla Firefox ، نت اسکیپ Netscape ، سافاری Safari ، اینترنت اکسپلورر Internet Explorer ، اپرا Opera ، AOL و اجرای فایل‌های فلش در ویندوز XP ، 7 و 8 مورد نیاز و قابل نصب میباشد.

 

به عبارت ساده‌ تر Adobe Flash Player (فلش پلیر) نرم افزار تحت مرورگرهای اینترنت است که برای مشاهده انیمیشن‌ها، محتوا و ویدیوهای فلش کاربرد دارد. فلش پلیر دارای کارایی بهینه شده روی صفحات موبایل میباشد و به صورتی طراحی شده تا از قابلیت‌ های هر دستگاه برای بهترین کارایی خود، استفاده کند.


تشریح مشخصات
مانیتور، نظیر سایر تجهیزات جانبی دارای مدل های متفاوت با قابلیت های مختلف است . قیمت و مشخصات یک مانیتور به تنهائی نشاندهنده کیفیت مانیتور نبوده و مشاهده کیفیت تصاویر و کارآئی مانیتور با توجه به نوع کاربرد آن در عمل ، روشی مطمئن بمنظور انتخاب یک مانیتور است .در مانیتورهای CRT بموازات افزایش Resolution ، اولا" تصاویر با ابعاد کوچکتری نمایش داده شده و ثانیا" میزان Refresh rate کمتر خواهد شد. برای اکثر Resolution استفاده شده ، می توان از Refresh rate معادل 70 هرتز استفاده نمود(پیشگیری از لرزش نمایشگر و خستگی چشم).
در مانیتورهای LCD ، پارامتر Contrast بسیار حائز اهمیت بوده و بعنوان یکی از شاخص های مهم در ارتباط با کیفیت در نظر گرفته می شود. محدوده زاویه دید( مشاهده ) ، یکی دیگر از پارامترهای مهم در زمان انتخاب یک مانیـتور LCD است ( امکان مشاهده تصاویر نمایشگر از زوایای متفاوت در مقابل مشاهده مستقیم ) .


ادامه مطلب
 یکی از قابلیت های نرم افزار تلگرام ساخت گروه است. شما میتوانید یک گروه بسازید و با دوستان خود صحبت کنید. برای این که دوستان خود را در یک گروه قرار دهید دو روش دارید. روش اول استفاده از Add Member و روش دوم استفاده از لینک گروه است. اما بسیاری از افراد نمیدانند که چگونه لینک گروه را پیدا کنند.

 

در این مطلب آموزش برداشتن لینک گروه تلگرام را برای شما آماده کرده ایم. توجه داشته باشید که فقط مدیر گروه میتواند با این روش لینک گروه را بردارد. سپس میتواند آن را برای سایر کاربران ارسال کند.

 

برای به دست آوردن لینک گروه، ابتدا وارد گروه شوید.

 

وارد بخش Group info شوید. (روی نام گروه کلیک کنید)

 

روی Add Member کلیک کنید.

 

گزینه Invite to Group Via Link را بزنید.

 

حال در صفحه باز شده میتوانید لینک گروه را کپی کنید و برای افراد دیگر بفرستید.