جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

توضیحات : جاوااسکریپت زبان برنامه نویسی اسکریپت مبتی بر اشیاء است که توسط NetScape تولید شده‌است. این زبان، یک زبان شی‌گرا است که بر اساس استاندارد ECMA-262 Edition 3 نوشته شده‌است. علیرغم اشتباه عمومی، زبان جاوا اسکریت با زبان جاوا ارتباطی ندارد، اگر چه ساختار این زبان به سی پلاس پلاس(++C) و جاوا شباهت دارد؛ که این امر برای یادگیری آسان در نظر گرفته شده‌است. از همینرو دستورهای متداول مانند if, for, try..catch ,”while” و… در این زبان هم یافت می‌گردند. این زبان می‌تواند هم به صورت ساخت یافته و هم به صورت شی گرا مورد استفاده قرار گیرد. در این زبان اشیاء با اضافه شدن متدها و خصوصیات پویا به اشیاء خالی ساخته می‌شوند، بر خلاف جاوا. بعد از ساخته شدن یک شی به روش فوق، این شی می‌تواند به عنوان نمونه‌ای برای ساخته شدن اشیاء مشابه مورد استفاده قرار گیرد. به علت این قابلیت زبان جاوااسکریپت برای ساختن نمونه از سیستم مناسب می‌باشد. کاربرد گسترده این زبان در سایتها و صفحات اینترنی می‌باشد و به کمک این زبان می‌توان به اشیاء داخل صفحات HTML دسترسی پیدا کرد و آنها را تغییر داد. به همین علت برای پویا نمایی در سمت کاربر، از این زبان استفاده می‌شود.


ادامه مطلب
جدیدترین و کامل ترین کتاب آموزش تصویری مدیریت سرویس میزبانی و هاستینگ دایرکت ادمین . این کتاب الکترونیکی ، بر اساس ورژن و نسخه دایرکت ادمین که در اکثر سرورهها رایج می باشد نوشته شده است و به صورت کاملا تصویری می باشد. نوع نگارش کتاب کاملا ساده و شیوا می باشد . ( مناسب کلیه کاربران مبتدی ، متوسط ، حرفه ایی و همچنین طراحان وب سایت ) . فهرست مندرجات :
ادامه مطلب
 اینترنت و نحوه استفاده از آن از سال 1999 که ورژن Html4.01 به دنیا عرضه شد بسیار تغییر کرده است . امروزه برخی المنت ها و تگ های قدیمی Html دیگر استفاده نمی شود و نحوه استفاده از آن تغییر کرده است .
Html 5 برای مدیریت بهتر اینترنت امروزی شامل المنت ها و تگ های جدیدی شده است . این المنت ها و تگ های جدید قابلیت های زیادی برای ساختار بندی بهتر صفحات ، مدیریت بهتر فرم ها و اطلاعات در صفحه و اجرای انواع رسانه های صوتی و تصویری را در اختیار طراحان وب قرار می دهد .
لیست زیر مهم ترین المنت های جدید Html را معرفی میکند . برای دریافت اطلاعات راجع به هر کدام بر روی نام آن کلیک نمایید :

ادامه مطلب
 معرفی زبان HTML 5 :

HTML 5 ، ورژن جدید زبان طراحی صفحات وب یعنی HTML است . این زبان به عنوان جدیدترین استاندارد طراحی صفحات وب معرفی شده است .
قبلا در بخش آموزش HTML در همین سایت ، به معرفی و آموزش ورژن قدیمی تر این زبان یعنی HTML 4 پرداختیم . HTML 4 در سال 99 میلادی به دنیای وب معرفی شد ، ولی از آن زمان تاکنون دنیای وب و نیازهای اینترنتی تغییر زیادی کرده است . بنابراین این نیاز وجود داشت تا یک استاندارد جدید معرفی شود تا بتواند نیاز های جدید کاربران را بهتر پوشش دهد .
HTML 5 هنوز در حال بروز رسانی و ویرایش است و مرورگرهای مطرح در تلاشند تا نسخه های جدید آنها ، سازگاری بهتری با این زبان جدید داشته باشد .
ادامه مطلب
طی سالهای زیادی که در زمینه آموزش طراحی سایت کار میکردم همیشه این سوال برام وجود داشت که چرا مثلا از یک کلاس ۱۵ نفری بعد از گذشت ۱ سال نهایتا یکی دو نفر بیشتر به اون چیزی که میخوان در زمینه کاری نمیرسن ! چرا همیشه تصور این وجود داره که ایراد از نوع کاره ! مثلا این جملات رو زیاد میشنوم : کار طراحی سایت اشباع شده و دیگه کار نیست یا همه دارن کار طراحی سایت انجام میدن… اما اگر کتاب چگونه به سرعت طراح وب سایت شوم را دانلود و مطالعه بفرمایید قطعا نظرتان تغییر می کند . این کتاب را علی عارفی نیا به منظور انتشار رایگان در وبسایت بیا تو سافت تقدیم نموده اند .
ادامه مطلب